Şcoală de vară de PsihoteraPoezie (8-11 iulie)
 

LA ACEST CURS NU MAI SUNT LOCURI.

Cursul se va desfăşura zilnic: 8 (luni), 9 (marţi), 10 (miercuri) şi 11 (joi) iulie, în intervalul 19:00-21:00. 

Bună! Noi suntem Carmen şi Adi, psihoterapoetă şi psihoterapoet, şi facem psihoterapoezie. Intuitiv, poţi ghici la ce te invităm, dar pentru partea din tine care nu se încrede aşa de mult în intuiţie, iată ce-ţi propunem. Noi credem că în limbajul liric se pot odihni multe nelinişti care, câteodată, doar au nevoie să-şi găsească un nume şi, astfel, o casă exterioară care să le găzduiască. Psihoterapoezia foloseşte poeme şi alte texte lirice drept instrumente terapeutice şi contribuie la starea de bine a participanţilor. 

Pentru această călătorie îţi cerem doar să fii deschis să îţi explorezi spaţiul interior alături de ceilalţi participanţi. Nu trebuie să fi citit sau să fi scris nici măcar o poezie înainte; acesta nu este un atelier de analiză literară (despre ce a vrut să zică autorul), ci vom explora cum se aşază poemele în fiecare dintre noi (mai mult despre cum se simte cititorul). Nu vom vorbi despre ritm, măsură sau epitete, ci vom investiga ce părţi din noi sunt atinse de un vers, un cuvânt, sau chiar de rândul liber dintre două strofe. 

Iar după ce îţi frăgezim bine atenţia, te vom invita să priveşti spre interior şi să scrii despre ce vezi. Vei împărtăşi doar dacă şi când simţi. Ne vom juca împreună cu formele în care putem prezenta ce îţi iese la sfârşitul cursului.

Îţi propunem patru puncte de întâlnire intercalate cu mici exerciţii pe care să le încerci între ateliere.

Cele patru ateliere vor fi:

1. Poem-simţ. Vom explora graniţa dintre teritoriul cunoscut al corpului nostru şi cel imediat-necunoscut, unde ne lăsăm atinse de apă, de botul unui ponei, sau de un copac. Cum putem rămâne în conversaţie cu spaţiul din apropierea noastră? Ce spune despre noi felul în care percepem?

2. Poem-relaţie. Vom lăsa câteva versuri să ne întrebe despre relaţiile noastre de prietenie, romantice, şi despre cele mai puţin uşor de pus într-una dintre cele două categorii. Cum avem grijă de persoanele importante din viaţa noastră prin felul în care le observăm? Poate un poem să ne ofere un dicţionar pentru a descrie geografia pielii unei persoane sau forma umbrei sale?

3. Poem-obişnuinţă. Ne vom juca aici pe teren (prea) cunoscut şi ne vom uita la rutinele noastre dintr-un alt unghi. Ceea ce facem în fiecare dimineaţă, sendvişul pe care îl mâncăm des, drumul cu metroul vor îmbrăca alte forme. Cum poate un poem să ne deschidă porţi spre nou pornind chiar din locul în care ne aflăm?

4. Poem-poveste. Ne putem întrebări mari despre sine şi nu căutăm răspunsuri pentru ele, însă lăsăm limbajul poemelor să ni le nuanţeze. Investigăm lecţiile pierdute, de unde venim şi direcţia pe care ne-am înscris viaţa. Cum poate un poem să ne conecteze cu ceea ce este important pentru noi?

Vom lucra şi cu texte lirice scrise în limba engleză. Deşi vom traduce materialele în română, ne dorim să respectăm limba în care s-au născut, aşa că le vom citi şi vom explora limbajul (şi) în engleză; recomandăm un nivel intermediar/avansat de limbă engleză pentru a putea participa interactiv la discuţiile pe text. Mai jos lăsăm un exemplu de text, pe care dacă îl înţelegeţi, veţi fi ok cu nivelul de limbă engleză.

 I Go Down to the Shore (Mary Oliver)

I go down to the shore in the morning 

and depending on the hour the waves 

are rolling in or moving out, 

and I say, oh, I am miserable, 

what shall – 

what should I do? And the sea says 

in its lovely voice: 

Excuse me, I have work to do.


Newsletter

Abonează-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informaţii despre cele mai noi ateliere şi evenimente!