Povestea Shalimar – o legendă olfactivă interbelică a Casei Guerlain
 

***LA ACEST EVENIMENT NU MAI SUNT LOCURI.

Anul acesta, când se celebrează centenarul unui parfum de legendă, vă invităm la o întâlnire înmiresmată şi erudită la galeria Artmark – un spaţiu elegant, generos şi discret. Vom descoperi alături de Monica Neaţu istoria Casei Guerlain, dar şi gusturile din Europa anului 1925. Călăuze ne vor fi nenumărate miresme oferite cu generozitate de către Casa Guerlain. Atelierul oferă cursanţilor posibilitatea de a se familiariza cu istoria şi universul olfactiv de la începutulul secolului XX.

Evenimentul va avea loc luni, 10 noiembrie, de la ora 19:00.

Perioada interbelică a fost epoca contrastelor, a eleganţei epurate propusă de Coco Chanel şi Jean Patou, a eliberării trupului de corsetele şi constrângerile sociale, a vitezei şi automobilului, dar şi a crizelor de tot felul. O lume care şi-a pierdut inocenţa în tranşeele Primului Război Mondial, când doamnele trimiteau pe front batiste parfumate cu L’Heure Bleue de la Guerlain. Un stil mult mai simplu, dominat de decoraţiuni stilizate şi forme geometrice îşi face apariţia. Numit mai târziu Art Déco, după expoziţia de Arte Decorative de la Paris, din 1925, acesta îşi trăieşte gloria în Parisul anilor ’20, atunci când tinerii epocii, dornici să uite ororile Primului Război Mondial, experimentează o viaţă eliberată de convenţiile sociale, în ritmurile jazzului, în cafenelele pariziene.

Războiul a schimbat mentalităţile şi moda, rochiile doamnelor au pierdut trenele, jerseul, utilizat până atunci în confecţionarea lenjeriei intime masculine, devine materialul favorit. Siluete androgine, rochiile cu talie joasă, culorile discrete şi parfumurile abstracte şi pline de senzualitate, caracterizează noua feminitate. Tehnologizarea produsă de revoluţia industrială, dar şi de război, îşi pune amprenta şi asupra universului parfumurilor. Inovaţiile tehnice definesc parfumierul modern, cel care caută inspiraţia în artă şi societate şi recreează natura în laborator. În această lume, unde parfumul  nu mai este o simplă evocare florală, Guerlain se adaptează gustului publicului şi imaginarului epocii. Un Orient imaginat este evocat în Mitsouko, alături de spiritul androgin şi de compuşii de sinteză.

În 1921, în laboratoarele legendarei case, Jacques Guerlain elaborează un oriental ambrat care reia notele proaspete, domiate de agrume din Jicky şi Mouchoir de Monsieur, accentuând până la exces, dar cu un dozaj magistral, notele orientale, vanilate, prin intermediul unui compus de sinteză (ethilvanilina). Lansat în cadrul expoziţiei de Arte Decorative de la Paris, Shalimar impune în parfumerie familia orientalelor, iar în estetica Art Déco un flacon mitic creat de Raymond Guerlain. Un mit împotriva căruia nu poţi lupta, adorat pentru prospeţimea şi vivacitatea bergamotei sau pentru notele senzuale, carnale, aproape scandaloase. Multitudinea percepţiilor olfactive, jocul subtil între proaspăt şi senzual, toate i-au asigurat miticului Shalimar un succes internaţional.

Taxa de participare achitată pentru acest eveniment, în cazul în care nu mai puteţi participa, nu poate fi restituită, având în vedere logistica specială.

*** Vă rugăm să aveţi în vedere că la acest eveniment se vor face fotografii. Aşadar, prin înscrierea şi participarea la eveniment sunteţi de acord cu postarea acestora pe canalele noastre de social media, în scopul promovării.

Palatul Cesianu-Racoviţă se află în centrul Bucureştiului şi în vecinătatea celor mai importante repere culturale ale oraşului: Ateneul Român, Muzeul Naţional de Artă al României, Biblioteca Central Universitară. O clădire cu o istorie fascinantă este redată astăzi unei funcţii nobile: aceea de a adăposti opere de artă şi o activitate dedicată dezvoltării pieţei româneşti de artă, şi anume Galeria Artmark.

Sursă foto sus: GUERLAIN 


Newsletter

Abonează-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informaţii despre cele mai noi ateliere şi evenimente!