Atelier pentru adolescenţi: dezvoltare personală şi gestionarea emoţiilor prin tehnici de actorie
 

Întâlnirile au loc la sediul fundaţiei, săptămânal, sâmbăta, în intervalul 11:00-13:00. Durata unei întâlniri: 2h, cu pauză de 10 minute în curte, pentru socializare la un suc/limonadă/ceai etc.

Date desfăşurare curs: 2, 9, 16 şi 23 noiembrie.

Adolescenţa este o punte de trecere între copilărie şi viaţa de adult. De multe ori, înotăm prin valurile ei cu ochii închişi, atât în calitate de observatori ai procesului (adulţi), cât şi ca personaje principale (adolescenţi). Adolescenţa implică un proces de transformare. Din micile omizi, devenim fluturi. Încep să ne crească aripi şi chiar dacă zborul ulterior este plăcut, procesul de a ajunge acolo ne costă. Cum ne costă? În primul rând ne costă emoţional.

Am creat acest Atelier de dezvoltare personală şi gestionarea emoţiilor prin tehnici de actorie cu gândul la ce aş fi avut atât eu, cât şi ceilalţi de vârsta mea nevoie în perioada adolescenţei.

Totodată, pentru că au existat oameni înţelepţi, iubitori şi atenţi care m-au îndrumat de-a lungul timpului, simt responsabilitatea şi bucuria de a împărtăşi tot ce am învăţat, aprofundat şi experimentat până acum. Din punctul meu de vedere, adolescenţa ocupă un loc deosebit pentru că reprezintă intervalul în care copiii se desprind de acest statut şi încep să înflorească, să se revolte, să simtă intens, să se întrebe chestiuni complexe, să se descopere, să se creioneze ca viitori adulţi.

Mi-am propus ca prin intermediul acestui atelier să aşez o oglindă în faţa adolescenţilor şi să le ofer spaţiul necesar în care să se privească. Apoi, folosindu-mă de experienţa acumulată, să ajungem împreună să fim (mai) conştienţi şi oneşti faţă de ceea ce simţim, indiferent de durată, dimensiune sau complexitate.

Am pregătit jocuri şi tehnici din Actorie astfel încât învăţarea despre propriile emoţii şi ale celorlalţi să fie mult mai aplicată. Nu în cele din urmă, mi-am propus ca atât pe parcursul întâlnirilor noastre, cât şi la finalul atelierului, să ofer uneltele necesare cu ajutorul cărora adolescenţii să-şi poată monitoriza, trăi, exprima şi gestiona toată paleta largă de emoţii pe care o conţin.

Psihologi recunoscuţi în domeniu care şi-au dedicat cariera studiului emoţiilor, precum Paul Ekman, Daniel Goleman, Robert Plutchick sau Lisa Feldman Barrett, au făcut propriile clasificări ale emoţiilor. Pornind de la referinţe validate ştiinţific de către Psihologie şi împletindu-le cu tehnici de Actorie care pregătesc terenul pentru un proces mult mai complex de cunoaştere de sine şi de lume, cele 4 întâlniri vor fi structurate astfel:

1. Există emoţii pozitive şi emoţii negative?

BUCURIA, împreună cu: uşurarea, mulţumirea, binecuvântarea, încântarea, amuzamentul, mândria, plăcerea, răsplata, satisfacţia şi extazul

TRISTEŢEA, împreună cu: îmbufnarea, melancolia, ostilitatea, singurătatea, disperarea, deprimarea, regretul, umilinţa şi invidia

2. Care este ingredientul secret al relaţiilor reuşite?

ÎNCREDEREA, împreună cu: stima de sine, admiraţia şi acceptarea

TRĂDAREA, împreună cu: dispreţul, dezamăgirea, detestarea şi repulsia

3. Cum păstrăm esenţa în noi?

SURPRIZA, împreună cu: şocul şi mirarea

ANTICIPAŢIA, împreună cu: vigilenţa şi interesul

4. Cum ne influenţează viaţa cele 2 forţe ale lumii şi frecvenţa lor?

FRICA: ruşinea, vinovăţia, apatia, jalea

EMOŢII DE TRANZIŢIE: dorinţa, furia, mândria, curajul, neutralitatea

IUBIREA: bunăvoinţa, acceptarea, motivarea, bucuria, pacea

Sunt emoţiile noastre înnăscute sau construite?

Alte emoţii sau nevoi emoţionale despre care vom vorbi şi pe care le vom experimenta prin joc sunt: furia, ruşinea, resentimentul, irascibilitatea, vinovăţia, jena, supunerea, agresivitatea, revolta, apartenenţa, (ne)înţelegerea, influenţabilitatea, perfecţionalismul şi nevoia de a dovedi.

Alte beneficii dobândite în urma atelierului sunt: valori umane solide (răbdare, curaj, respect, iubire, generozitate, recunoştinţă, prietenie), aptitudini descoperite sau dezvoltate (atenţie, imaginaţie, creativitate, spontaneitate, dicţie, exprimare şi corporalitate).

***Vârsta minimă de participare: 13 ani.

***Vă rugăm să ţineţi cont de faptul că acest curs nu se adresează adolescenţilor cu nevoie speciale, lectorii  noştri nu sunt abilitaţi în acest sens.

Sursă foto: https://www.pexels.com/photo/group-of-friends-having-fun-standing-on-skate-park-10117931/

Cumpără »

Newsletter

Abonează-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informaţii despre cele mai noi ateliere şi evenimente!