Klimt_The_Tree_of_Life
 

Metamorfozele spiritul european, de la cumpăna secolelor XIX- XX, sunt cel mai bine ilustrate de istoria a două capitale europene: Paris şi Viena.  Dacă Parisul este cunoscut drept oraşul expoziţiilor universale şi al nenumăratelor experimente artistice, Viena a fost, de multe ori, uitată sau ignorată.

Capitala unui imperiu, ce avea să se spulbere după primul război mondial, Viena era locul de întâlnire al unui mozaic  etnic  şi cultural. Oraşul secesiunii şi al psihanalizei pendula  între o cultură de tip academic, recunoscută şi finanţată de stat, şi o cultură a frondei care transforma mentalităţiile, dar şi artele plastice şi decorative.  Într-o atmosferă intelectuală dominată de elaborarea celebrului studiu freudian dedicat interpretării viselor, scandalul lucrărilor lui Klimt, destinate decorării universităţii vieneze, ne oferă posibilitatea înţelegerii unei lumi a conflictelor politice şi culturale.

Vă invit într-o o călătorie inedită în lumea zbuciumată a Vienei anilor 1900, vom încerca să descoperim întâlnirea dintre politică şi cultură în picturile lui Klimt (considerat  de multe ori, pe nedrept, doar un artist decorativ), angoasele începutului de secol în creaţia lui Egon Schiele şi avangardismul lui Oskar Kokoschka.  Nu vom uita nici de artele decorative şi de contribuţia unor arhitecţi şi pictori de geniu: Otto Wagner, Josef Maria Olbrich, Josef  Hoffmann, Adolf Loos şi Koloman Moser. Incursiunea în cultura şi istoria vieneză de la începutul secolului XX, doreşte să surprindă modul în care spiritul unui oraş reflectă mentalităţile unei lumi, cu bucuriile şi dramele sale.

Imagine – “Copacul Vietii” de Gustav Klimt


Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!