Atelier de Mindfulness şi Meditaţie
 

LA ACEST CURS NU MAI SUNT LOCURI.

O introducere în practica atenţiei conştiente

Vă invităm la un nou curs de mindfulness cu un trainer experimentat, practicant de Yoga Clasică şi Meditaţie de peste douăzeci de ani,  şi care a efectuat  nenumărate seminarii şi retrageri de practică de durată scurtă şi lungă (peste trei luni) în India, Thailanda, Sri Lanka, Birmania, America de Nord şi Europa.

Cursul propune metode concrete prin care putem dezvolta mai mult echilibru, claritate şi conştienţă în viaţă, un tip de practică care antrenează puterea de focalizare a atenţiei, conectându-ne în acelaşi timp cu întreaga noastră experienţă, în momentul de faţă.

Această cultivare a atenţiei în timp real poate fi caracterizată prin capacitatea de a rămâne prezenţi fără a ne lasa copleşiţi de emoţiile şi gândurile noastre. În acelaşi timp, cultivarea atenţiei dezvoltă atât capacitatea de a acţiona în mod conştient, cât şi cunoaşterea tiparelor mentale şi emoţionale care ne modelează percepţia.

Această stare de atenţie trează poate fi numită „mindfulness” sau „atenţie conştientă”.
Bineînţeles, reactivitatea apare – apar emoţii şi gânduri. Observăm, însă, că şi acestea sunt doar un alt aspect al experienţei personale, în momentul de faţă. Mai mult, modalitatea conştientă de a experimenta deschide poarta către posibilitatea înţelegerii şi gestionării acestor procese mentale.

În cele din urmă, antrenamentul atenţiei poate ajuta la reducerea anxietăţii şi a reactivităţii, la îmbunătăţirea capacităţii de focalizare, aducând acea stare de linişte şi bunăstare interioară, posibilă atunci când simţim în mod direct sensul profund al vieţii şi conexiunea naturală cu ceilalţi.

Cursul acesta cuprinde teorie, introducere în practica de meditaţie şi mindfulness, precum şi exerciţii pentru acasă. La sfȃrşitul cursului, participanţii vor avea toate uneltele necesare pentru a putea continua această practică.

Temele celor patru întâlniri sunt:

1. Practica de conştientizare, antrenarea atenţiei, accesarea stării de prezenţă; sensul profund al termenului „mindfulness”.

2. Cultivarea conexiunii cu senzaţia corpului trăit, interocepţia; puterea respiraţiei, diferenţa dintre a simţi şi a observa.

3. Gestionarea procesului gândirii; procesul de monitorizare şi modificare interioară; extinderea percepţiei dincolo de procesele mentale.

4. Conştientizarea şi înţelegerea propriilor emoţii; reglarea emoţiilor şi prezenţa în corp; cultivarea empatiei şi a compasiunii.

 

Photo by Stephen Sandian on Unsplash

Inscrie-te la acest atelier »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!