Cum îmi formez gândirea critică? Atelier pentru liceeni (14-17 ani) (30 iulie – 3 august)
 

întâlnirile au loc zilnic: luni 30, marţi 31 iulie şi miercuri 1, joi 2, vineri 3 august, de la 16.30 la 18.00

Gândirea critică este un instrument cu ajutorul căruia învăţăm să luăm decizii corecte. Prin exerciţiul gândirii critice şi argumentative, adolescenţii vor putea, odată puşi în faţa unei alegeri importante, să ia o decizie raţională, bazată pe argumente. De asemenea, o gândire organizată îi poate ajuta să comunice corect ceea ce gândesc, să îşi clarifice ideile şi gândurile şi să înveţe cum să susţină un punct de vedere.

Propunerea unui curs de gândire critică (şi argumentare) vine pe fundalul educaţiei necesare a unui tânăr în formare. În general, avem de a face cu o lume în care omul se vede nevoit să se adapteze complementelor şi atributelor printr-un predicat adecvat. Nu e un curs despre gramatică, ci unul despre adecvare. Adecvarea gândirii la fapte şi a cuvintelor la gândire. Din orice direcţie am privi, gândirea este elementul principal al dezvoltării. O gândire corectă şi sănătoasă asigură un mediu optim de comunicare.

Temele atelierului de gândire critică sunt identice cu etapele unui discurs argumentat:

1. Definiţia – cum ajungem să definim starea de fapt şi cum folosim definiţiile.

2. Punerea problemei – pentru că cel mai adesea punerea întrebării corecte e cel mai greu lucru.

3. Folosirea informaţiilor – observăm şi analizăm. Dar care sunt principiile acestor preocupări?

4. Argumentarea – regulile elementare ale unui raţionament.

5. Comunicarea – ce face ca un discurs să fie ”la obiect”? Discuţii în marginea analizei unui discurs argumentat.


Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!