Atelier de Mindfulness pentru copii (8-12 ani)
 

Sigur ţi s-a întâmplat ca cineva să-ţi ceară să fii atent sau chiar tu i-ai cerut acest lucru copilului tău. Şi tot sigur, nimeni nu v-a explicat niciunuia dintre voi cum să faceţi asta. Chiar aşa, cum faci să fii atent?

Îţi prezentăm Atelierul de Mindfulness pentru copii, gândit pentru reducerea stresului, creşterea performanţei şcolare şi creşterea concentrării, a stării de bine în general. Stresul este o cauză majoră a problemelor comportamentale şi este o barieră în calea învăţării.

În cuvinte puţine, pentru copii Mindfulness înseamnă să observe ce se întâmplă în momentul prezent, aici şi acum.

Este o formă de antrenament al atenţiei care poate fi aplicată în orice activitate pe parcursul zilei. Când privim, ce anume vedem? Când ascultăm, ce anume auzim? Când mergem, cum anume se simt picioarele pe pământ? Când mâncam, cum se simte gustul? Când ne jucăm, cum ne simţim? Când suntem supăraţi, cum se simte această emoţie în corp, unde anume, ce gânduri avem?

Scopul mindfulness şi al acestui program este de a creşte conştientizarea de sine a copilului, echilibrul emoţional şi concentrarea în general. Este un program teoretic şi mai ales experienţial.

După cele 4 întâlniri ale atelierului de mindfulness, copiii:

  • Vor şti cum să se concentreze asupra unui singur lucru, pe rând.
  • Vor şti cum să dea sistemului nervos o pauză în care pot face alegeri diferite, aşa încât să nu rămână blocaţi în reacţie, ci să ajungă să decidă cum vor să răspundă.
  • Vor învăţa că există un mediu extern lor (situaţia în sine) şi un mediu intern, corpul lor, unde lucrurile se întâmplă ca răspuns la ceea ce are loc în exterior. Vor cunoaşte relaţia lor cu cele două medii.
  • Îşi vor îmbunătăţi concentrarea.
  • Vor fi capabili să se autoregleze emoţional
  • Vor fi mai puţin stresaţi, anxioşi şi depresivi, ştiind deja că stă în puterea lor să se auto-susţină cu un repertoriu de instrumente care le stă de acum la îndemână.

Pe parcursul întâlnirilor, copiii vor afla despre şi vor experimenta:

  • Conştientizarea corpului
  • Ascultarea mindful
  • Respiraţia mindful – găsirea punctului principal de focus şi folosirea ancorelor
  • Heartfulness – trimiterea de gânduri bune, plăcute, pozitive; practica generozităţii
  • Conştientizarea gândurilor – noţiunile “trecut, prezent şi viitor”
  • Ce înseamnă să priveşti, să foloseşti ochii în mod mindful
  • Ce înseamnă heartfulness – cum să fii amabil şi grijuliu
  • Emoţii – crearea spaţiului sau “Arată-mi, spune-mi”
  • Mişcarea cu încetinitorul
  • Recunoştinţa – caut să văd binele şi frumosul
  • Mersul mindful
  • Mâncatul mindful
  • Cum folosesc mindfulness când dau test de şcoală?

Toate aceste subiecte vor fi însoţite de experienţa personală şi împărtăşirea în cadrul grupului.

Părinţii vor primi şi ei un manual – “Manualul de mindfulness pentru acasă”, unde li se vor prezenta mai multe aspecte, printre care: ce este mindfulness, care sunt beneficiile, cum pot susţine acasă ceea ce copilul învaţă în program şi câteva lecţii de mindfulness (cu paşi de execuţie incluşi) în care pot cere copilului să îi înveţe cum să practice ceea ce ei au învăţat în întâlnirile noastre.


Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!