Atelier de dicţie şi vorbire – Modul avansaţi
 

Modulul avansat al cursului de dicţie şi vorbire se adresează celor care au urmat primul curs sau celor care deţin deja, din alte surse, cunoştinţe şi instrumente de lucru în domeniul ,,prelucrării cuvântului”.

Scopul este ca, pornind de la exerciţiile individuale acumulate anterior, să reuşim să perfecţionăm vorbirea în sine (corectăm defectele personale şi deprinderile greşite), dar şi eficienţa vorbirii.

Trecând printr-o recapitulare a principiilor concrete, vom transforma particularităţile mai puţin favorabile în trăsături definitorii pozitive.

Punctul final va fi acela în care imaginea personală – văzută aici ca exprimare a procesului mental şi a identităţii specifice fiecăruia dintre noi – va constitui un atu conştient în relaţiile interumane. Imaginea personală se va manifesta printr-o prezenţă personală, fermă, dezinhibată şi capabilă să transmită exact ceea ce doreşti. Fără acele mici ,,rateuri” create de obicei de timiditate, de nesiguranţă, de neidentificarea corectă a unicităţii interlocutorului, implicit a situaţiilor diverse de comunicare.

Fără o primă impresie greşită inoculată involuntar partenerului de discuţie. După cum am spus şi în parcursul de până acum, cuvântul, vorbirea este semnătura minţii şi a sufletului omului, deci cuvântul poate să ne fie prieten sau duşman, căci el declanşează controlul nostru interior. Trebuie doar să ştim să îl stăpânim.

Modul de lucru efectiv:

  • Exerciţii de încălzire a aparatului vocal.
  • Exerciţii de respiraţie pentru mărirea capacităţii vocale şi pentru conştientizarea ,,vocii naturale” a fiecăruia.
  • Exerciţii pentru consoane, vocale, defecte personale.
  • Jocuri şi exerciţii de grup pentru libertate vocală, ritm, energizare şi volubilitate.
  • Exerciţii de improvizaţie, fie spontane, fie cu temă prestabilită, pentru diferenţierea intenţiilor în scopul unui obiectiv precis – INDIVIDUAL şi ÎN ECHIPĂ.
  • Exerciţii de stăpânire a emoţiilor, de vorbire în public şi de captare a atenţiei.
  • Exerciţii de convingere.
  • Rostirea unui text în scopul caracterizării sonore – raport între identitate personală, personaj şi vorbire.
  • Rostirea unui text pe efort fizic, pentru controlul respiraţiei şi performanţa vorbirii în situaţii cu mai multe puncte de concentrare.
  • Exerciţii pentru orice nevoi specifice care pot fi enunţate sau identificate pe parcurs.

foto: pixabay.com


Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!