Atelier de Branding
 

”Dacă citeşti cele de mai jos, eşti Luca. Da, exact. Nu eşti Marius, nu eşti Andreea, nu eşti Iris. Faci un exerciţiu de imaginaţie şi, pentru o clipă, eşti Luca. Iar mai jos este o zi oarecare din viaţa ta.

Te trezeşti dimineaţa, sună alarma de la I-Phone®. Te ridici din pat, mergi la baie, pui mâna pe Colgate®, te speli pe dinţi şi mergi la bucătărie. Apeşi butonul de la espressor, îţi bei Lavazza® şi te duci spre şifonier împiedicându-te de pisica ta British Shorthair. Îţi iei Adidas-ii® în picioare, chemi un Uber®.

Ajungi la birou, mai bagi un Nescaffe®, şi intri un pic, dar doar un pic pe Facebook® şi pe Instagram®. La sfârşitul zilei, dai curs unei invitaţii la un Heineken® în oraş. Discuţii animate despre vacanţe, planuri, maşini, tehnologie! Londra sau Paris? Bali sau Phuket? Mercedes® sau Audi®? Shazam® sau Spotify®? Samsung® sau I-Phone®?

Închei seara, mergi acasă, deschizi Netflix®. Sherlock! Îţi iei o pungă de Lay’s®, desfaci un Heineken® şi… să înceapă ostilităţile!”

Povestea lui Luca ne arată că, de dimineaţa până seara, ne intersectăm cu branduri de tot soiul. Pe unele le conştientizăm, le alegem, altele ne ies pur şi simplu în cale, iar altele ne trec pe lângă urechi.

Acest curs de branding se adresează acelor minţi curioase care vor să devină mai conştiente în legătură cu ceea ce reprezintă în mod practic lumea brandurilor, întâlnite la tot pasul în lumea de azi şi care vor să înţeleagă semnficaţiile teoretice ale noţiunilor de marketing sau de brand/ branding.

Vom discuta informal, dar structurat, despre ce este un brand, de când a apărut brandingul pe lumea asta, care sunt cele mai bine cotate branduri de azi şi de ce, câte tipuri de branding există. Aflăm picanterii din spatele unor branduri faimoase care au mai şi… eşuat. Acest curs promite noutate, energie, amuzament, descoperire, bună dispoziţie.

Obiective. De cele mai multe ori, învăţarea se face mai degrabă prin “aşa nu!” decât prin “aşa da!”. Aşa că până la finalul celor 4 ateliere, vei înţelege ce este marketingul în general şi brandingul în particular, cum se clădesc brandurile în mod corect dar, mai cu seamă, care au fost eşecurile răsunătoare din spatele unor nume mari şi de ce, cum şi dacă s-au redresat. Vom învăţa de la “ei”, vom aplica practic pe “noi”.

Atelierul 1. Introducere în branding  

Despre cum funcţionează creierul nostru şi cum se leagă brandingul de asta. Cei 4 P ai marketingului… sau 6… sau 7… sau oricâţi. De ce produsul nu este un brand. Evoluţia canalelor de comunicare în ultimii 50 de ani. Branding sau storytelling? De ce brandurile sunt poveşti? O poveste cu farmec: CHANEL®. Branduri care eşuează I: eşecul clasic, eşecul de inovaţie, eşecul extensiilor de brand*

Atelierul 2. Despre brandurile de succes şi cum chiar şi ele o mai dau în bară

Istoria brandingului: din Egiptul antic şi până astăzi. Cum s-au născut brandurile – o scurtă istorie a marketingului modern. Mai multe TOP 10-uri de branduri puternice. Şi totuşi… de ce eşuează brandurile şi de ce să ne axăm ŞI pe eşec? Branduri care eşuează II: eşecul de PR, eşecul cultural, esecul cu cauză umană*

Atelierul 3. Despre cum un brand poate fi aproape orice sau oricine

Ce poate fi un brand? Un produs? O ţară? Un oraş? O persoană? Despre personal branding: cum şi de ce s-au impus cele mai proeminente figuri prin brandul personal. Citate faimoase despre personal branding. Mituri despre branduri. Branduri care eşuează III: eşecul de rebranding, eşecul tehnologic, branduri care au nevoie de “facelift” *

Atelierul 4. Eşti un brand. Te invit pe scenă!

Ultima noastră intâlnire este o punere în scenă a brandului care ai devenit în cele 3 întâlniri anterioare

*exemple bazate pe cartea lui Kogan Page, Brand Failures: the truth about the 100 biggest branding mistakes of all time

Inscrie-te la acest atelier »

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!