Alice Teodorescu
 

Povestea mea a început nu cu “A fost odată ca niciodată”, ci cu un “De ce?” şi un mare “Aha”, pe când urmam cursurile unui master de cercetare în media studies la Universitatea din Amsterdam. De ce (să) ne uităm la anime-uri? O intrebare care a declanşat pasiunea mea pentru o nouă cercetare şi un prilej de doctorat, venind pe fundalul unei pasiuni şi mai vechi pentru ştiinţele comunicării (absolvite la Litere, Universitatea din Bucureşti), semiotică şi studii culturale.

Astfel, după o explorare de 3 ani a comunicării în toate felurile şi formele sale, finalizată cu o licenţă şi o teză despre mitul contemporan şi modul în care se manifestă în fantasyParadigme mitice în cultura media. J.R.R. Tolkien şi C.S.Lewis – o abordare comparativă – au urmat 2 ani dedicaţi unor domenii ca studiile media şi textele esenţiale, metode avansate de cercetare în studii media, futurism, media şi politici publice, naratologie şi globalizare, dar şi o teză de master la confluenţa dintre globalizare, fandom şi animaţie – Animaţia japoneză între local şi global. Comediile romantice pentru fete şi receptarea lor în România.

Acum sunt doctor în Ştiinţele Comunicării şi, în continuare, cercetez fanii de popular culture, în special japoneză, ca producători de conţinut cultural, culturile tinerilor şi cum funcţionează relaţia dintre fluxurile media globale şi locale.

Între timp, am susţinut diverse cursuri şi workshop-uri centrate pe înţelegerea animaţiei japoneze în raport cu semnificaţiile culturale/interculturale, cu specificul mentalităţii japoneze, cu modurile de receptare şi de consum global, dar şi în raport cu dezvoltarea personală la Otaku Festival (2015), Noaptea Cercetătorilor (2014, 2015), Atelierul de Creaţie, Atelierul de Analiză a Mentalităţilor şi Ideilor Contemporane etc. De altfel, sunt trainer/formator recunoscut ANC (fost CNFPA).

Când nu mă ocup de popular culture japoneză, sunt un freelancer convins, folosesc cei peste 9 ani de experienţă pentru a ghida antreprenorii şi afacerile mici să îşi găsească vocea (brand consulting, planificare strategică), scriu texte de toate felurile (creative writing, content marketing) şi îi ajut să se promoveze într-o lume tot mai conectată şi globalizată. De asemenea, voluntariez cu drag, scriu recenzii şi articole culturale pe Bookblog.ro, studies japoneza şi beau multă cafea.

Am publicat şi am prezentat:

Colaborator al revistelor culturale Eastern European Messenger, Haemus şi Comunique – revista de comunicare a Universităţii Române de Ştiinţe şi Arte ”Gheroghe Cristea” (iulie 2009 – prezent),  publicaţii eseistice şi ştiinţifice selectate :

Prezentări cu şi despre anime:

  • ”O călătorie în multimodalitate: transformarea identitară în animaţiile lui Miyazaki şi Disney”, Colocviul Departamentului de Comunicare, Săptămâna Masteratelor, Facultatea de Litere, Universitatea Bucureşti (martie 2013)
  • ”First as Shakespeare, then as anime: transcultural identity in Japanese popular culture”, prezentare în cadrul conferinţei The Dialogue of Cultures, Cultures in Dialogue, Ploieşti, 2014
  • “Exploring the transnational identity: shifting characters and realist fantasies in the works of Hayao Miyazaki” – panel de tip Speed geeking la conferinţa Spirited Discussions. Exploring 30 Years of Studio Ghibli, Cardiff, 18 aprilie 2015 (Universitatea din Cardiff şi UEA)
  • Şi restul aici: https://independentresearcher.academia.edu/AliceTeodorescu

Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!