IMG_2208
 

Care e calitatea principala a unui solist de opera?

Nu cred ca exista o calitate principala a unui solist de opera. Poate suna ciudat, dar este o idee la care am ajuns in timp, observand in special marii solisti de opera, din toate timpurile.

Un solist de opera nu va putea atinge culmile doar pentru ca are un timbru de exceptie sau o tehnica impecabila sau doar pentru ca transmite valuri de emotie prin interpretarile sale. El trebuie sa le aiba pe toate, in proportii relativ egale. Nu poate exista insa un raport in care una dintre aceste trasaturi esentiale – timbrul (sau calitatea vocii), tehnica (sau virtuozitatea), talentul actoricesc si ritmul – sa lipseasca sau sa fie mult inferioara celorlalte. Si sa nu uitam, talentul e nimic fara munca!

IMG_3051

Ce roluri te atrag spre a le interpreta in viitorul apropiat sau departat?

Trebuie sa spun ca sunt foarte atrasa de muzica lui Rossini. Imi aduce zambetul pe buze inca de la primele masuri. Vocea mea este, de asemenea, potrivita pentru creatiile sale, fiind o mezzo-soprana lirica de coloratura. De aceea, imi doresc din tot sufletul sa pot debuta in rolul Rosinei, din opera Barbierul din Sevilla. Pot spune ca ma identific cu personajul, dar si cu tesatura vocala ceruta de partitura.

Rolul la care visez cu ardoare este unul tot rossinian –  Cenusareasa din opera cu acelasi nume (La Cenerentola). Toate aceste fraze bogat perlate iti ofera posibilitatea de a te juca cu nenumarate modalitati de interpretare, infinite culori si mici nuante prin care il poti purta pe spectator exact acolo unde doresti  sau din contra, il poti lasa sa decida singur incotro sa-si indepte gandul.

Ce modele/ mentori ai avut?

Fundatia Principesa Margareta a Romaniei, in cadrul careia sunt bursiera, face lunar actiuni de mentorat cu diferiti oameni de arta si cred ca pentru noi este un castig enorm. Anul trecut a fost invitat ca mentor dirijorul Tiberiu Soare si trebuie sa spun ca ne-a captivat pe toti, muzicieni si plasticieni deopotriva. Nu orice tanar are  posibilitatea sa intalneasca atatea adevarate modele umane si artistice, de la care sa invete si sa se inspire. Cu totii sunt modele pentru mine si le multumesc tuturor profesorilor, artistilor si oamenilor cu care am colaborat pana acum!

IMG_3832

Care sunt artistii tai preferati?

Cea pe care o admir inca din liceu este Cecilia Bartoli. Ea surprinde  prin coloraturile impecabile, prin registrul vocii sale, prin alegerea repertoriului si prin tempo-urile care, de multe ori, se dovedesc a fi cele mai rapide pentru lucrarile respective. Desigur ca admir multe alte mezzo-soprane, precum: Joyce DiDonato, Agnes Baltsa, Marilyn Horne, Vasselina Kassarova, Jessy Norman, Viorica Cortez s.a.m.d.

Ce simti cand esti pe scena? Cum simti publicul?

Multa emotie! E un sentiment extraordinar, iar emotiile sunt constructive. De multe ori astept sa vad si sa ascult inregistrarile din concerte, pentru ca sunt parti intregi, fraze muzicale unde nu-mi amintesc exact ce am facut sau ce culoare am dat respectivului moment. Imi place sa joc si sa ma joc cu personajul. Si energia pe care o primesc din partea publicului imi influenteaza interpretarea. Pot spune ca publicul concertului I love Mozart a fost cel mai calduros public in fata caruia am performat.

Care a fost cel mai frumos compliment pe care l-ai primit?

Am avut parte de un moment emotionant cand mi-am surprins prietenii intr-o zi ascultand o inregistrare cu mine, cantand liedul Din vise dragi, poeme de Sabin Pautza. Eram cu totii adunati pentru o aniversare si tin minte ca i-am gasit in bucatarie cu cateva lacrimi pe obraz, ascultand acest lied. M-am amuzat atunci, dar apoi am constientizat cata putere avem prin aceasta “meserie”. Este clar ca muzica poate vindeca pe oricine.

In ce consta trasatura “magica” a muzicii, pe care nu o regasim in nici o alta arta?

Imi vin in minte vorbele lui Sabin Pautza: “Muzica incepe acolo unde cuvantul nu mai are putere.” Muzica are un impact imediat si un magnet mai puternic decat celelalte arte. Cred ca magia muzicii sta in vibratiile si in energia pe care care aceasta o degaja. Fie ca are versuri sau nu, muzica te poarta in trecut sau prin propria imaginatie, iti ofera o gama infinita de trairi si emotii si cred ca muzica ne aproapie cel mai mult de natura noastra spirituala.

Ce le-ai spune oamenilor care nu au fost inca la un spectacol de opera ca sa-i convingi sa incerce acest gen? Tu de ce iubesti opera?

Cred ca oamenii nu stiu cat de accesibila si apropiata de cotidian poate fi Opera. Am observat cu bucurie ca in momentele in care Opera iese din institutie si se adreseaza oamenilor fie prin concerte in aer liber, fie prin proiecte culturale in parcuri sau flashmob-uri, oamenii sunt cu adevarat absorbiti si se bucura de frumusetea ei.

Iubesc opera pentru ca imi ofera posibilitatea de a ma exprima, de a juca atatea roluri in care pot deschide porti pe care nu am mai intrat. Opera ma face sa simt ca pentru ea am venit pe aceasta lume, ca vreau sa o urmez si sa o imbogatesc cu putinul pe care il detin, intr-o mare plina de artisti exceptionali!

IMG_2873

Aici o puteti asculta pe Martiniana Antonie interpretand aria Voi che sapete din opera Nunta lui Figaro de W. A. Mozart.


Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!