istoria filmului
 

intalnirile au loc in zilele: luni 8, marti 9, miercuri 10, joi 11, vineri 12 august

Cursul propus de regizorul Vlad Trandafir se adreseaza celor pasionati de filmele bune, precum si cinefililor care doresc să intelegea mai bine arta marilor regizori care au marcat istoria filmului.

Pe parcursul celor cinci întâlniri, cursul acoperă studiul principalelor curente din istoria cinematografului, de la începuturile lui, trecând prin Impresionismul francez, Expresionismul german, Suprarealism, Montajul sovietic, Neorealismul Italian, Noul Val Francez, Free Cinema, American New Wave/Indy Cinema şi Dogma ’95, până în prezent.

Analiza caracteristicilor şi a principalilor reprezentanţi ai acestor curente oferă cursanţilor o imagine de ansamblu asupra modului în care a evoluat arta cinematografică.

Cursul familiarizează, indirect, şi cu marii actori ai timpului, de la Charlie Chaplin la John Cassavetes şi de la Jean-Paul Belmondo la Brigitte Bardot şi Julietta Massina, oameni a căror energie a fondat legătura, mereu delicată, dintre actor, regizor şi filmul său.

Se adresează cu precădere celor care văd în artă şi cultură mijloace de dezvoltare personală şi pentru care studiul imaginii reprezintă şansa de a lua act de realităţile prezentului, covârşitor dominat de cultura video.

Temele cursului de istoria filmului:

ŞEDINŢA 1: Începuturi. Auguste şi Louis Lumière, Georges Méliès. Şcoala de la Brighton. George A. Smith, James Williamson. Filmul mut clasic hollywoodian. D. W. Griffith, Charlie Chaplin

ŞEDINŢA 2: Suprarealismul. Luis Buñuel, Alain Resnais. Montajul sovietic. Lev Kuleshov, Serghei Eisenstein

ŞEDINŢA 3: Impresionismul francez. Abel Gance, Germaine Dulac, Jean Epstein. Expresionismul german. Fritz Lang. Realismul poetic francez. Jean Renoir, Pierre Chenal, Marcel Carné

ŞEDINŢA 4: Filmul noir. John Huston, Billy Wilder, Alfred Hitchcock, Orson Welles. Neorealismul Italian. Luchino Visconti, Michelangelo Antonioni Federico Fellini. Noul Val Francez. François Truffaut, Jean-Luc Godard, Eric Rohmer, Claude Chabrol, Jacques Rivette

ŞEDINŢA 5: American New Wave/ Indy Cinema. John Cassavetes. Dogma ’95. Lars von Trier, Thomas Vinterberg

foto: Afisul filmului de Orson Welles – “The touch of Evil”, imagine preluata de aici: http://thesciencebookstore.com/2011/06/the-eyes-of-hank-quinlan-touch-of-evill-1958/


Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!