parfum
 

Va invitam la un curs despre parfum, despre semnificatia sa culturala, despre modul in care chimia si moda au influentat mesajele olfactive pe care le purtam cu noi.

Parfumul este folosit de mii de ani, insa in ultimul secol el a devenit un accesoriu de moda obligatoriu si o sursa de profit semnificativa. Laboratoare chimice si birourile de marketing se straduie permanent sa elaboreze succese planetare, insa parfumurile care au intrat in legenda au fost lansate din pasiune, in anii 70-80.

Aceleasi esente si ingrediente ca cele de astazi ii fascinau si pe grecii Antichitatii, care isi parfumau fiecare parte a corpului cu un alt miros. Tunicile lui Alexandru Macedon emanau aroma de sofran. Romanii isi hraneau animalele cu plante parfumate. Hainele lui Ludovic al XIV-lea trebuiau spalate in apa cu condimente si muschi, iar la Versailles porumbeii erau parfumati inainte de a fi lasati sa zboare in salile de bal. Napoleon nu-si incepea ziua pana nu isi turna pe corp si pe haine doua flacoane de apa de colonie.

Atmosfera unei epoci este strins legata de parfumuri celebre, produse si astazi, semnate Guerlain, Chanel, Nina Ricci, Yves Saint Laurent sau Dior. Pentru cei in cautare de originalitate, vom prezenta creatii de nisa si parfumuri individualizate. Informatiile istorice despre parfumurile vor fi completate de o prezentare a tehnologiei obtinerii parfumului. Vom afla care sunt  implicatiile financiare ale lansarii unui parfum si vom cauta creatiile olfactive cele mai originale.

Fiecare intalnire va cuprinde si o parte practica, in care cursantii vor invata sa recunoasca si sa deosebeasca intre ele anumite note olfactive ce intra in componenta parfumurilor.

Temele celor 3 ateliere sunt:

1. Istoria parfumului din Antichitate pana in sec XIX. Parfumuri Biblice. Tehnici de extractie. Apa de colonie, ingredientele sale.

Atelier : Invatam sa distingem note olfactive din apa de colonie.

2. Aparitia parfumeriei moderne. Case infiintate in sec XIX. Odiseea Chanel. Parfumul si moda. Clasificarea ingredientelor – naturale, artificiale.

Atelier : Invatam sa distingem note olfactive din condimente, mirodenii.

3. Marketing. Strategii de piata. Parfumuri de succes. Topul celor mai vandute parfumuri. Producatorii de esente, proprietarii marcilor de parfumuri. Licentele. Parfumuri de nisa, parfumuri personalizate.

Atelier : Invatam sa distingem note olfactive florale
, note olfactive lemnoase.

Imaginea este preluata de aici: http://notesfromjosephine.blogspot.ro/2013/03/who-do-you-wear-perfume-for.html


Newsletter

Aboneaza-te la newsletterul nostru pentru a primi pe email informatii despre cele mai noi ateliere si evenimente!